• وبلاگ : 
  • يادداشت : مناظره
  • نظرات : 1 خصوصي ، 3 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + يه آشنا... 
    دنيا جاي بديه و ما آدما فقط بلديم حرف بزنيم:ان شاالله ملبس به لباس اخلاق حسنه شويم .....اصلا فكر كرديد اخلاق حسنه يعني چي؟
    پاسخ

    دوست عزيز اول هر كلام سلام/ولي حرفتون قشنگه هر چي دربارش فكر كنيم و فكر كنيد ارزش داره/موفق باشيد
    + نرگس سادات شهشهاني 

    به نام خدا

    با عرض سلام و وقت به خير بايد بگم كه اين احاديث رو خيلي شنيده بودم ولي من باب تذكر و ياد آوري از مطرح شدن آنها توسط جنابعالي تشكر مي كنم.

    اما حقير معتقدم كه درسته حب حضرت علي، انسان را از آثار گناهانش محفوظ مي دارد يا در اثر ريختن قطره اشكي حتي به اندازه ي بال مگسي و يا حتي تباكي بر مصائب امام حسين(ع)، بهشت بر شيعيان واجب مي شه اما اين احاديث در مورد كساني هست كه از خوف خداوند ميلي به گناه ندارند و شايد برخي مواقع به واسطه ي غفلت يا جهل مرتكب گناهي مي شوند. كه در اين صورت به واسطه ي توبه و اظهار ندامت گناه آنها بخشوده خواهد شد آن هم گناهي كه حق الله باشد و نه حق الناس.

    با سپاس فراوان و التماس دعاي فرج

    پاسخ

    سلام عليكم/خانم شهشهاني تذكرتون بسيار مهم و جالب بود فقط در تكميل نظر شما بايد عرض كنم كه اينكه در روايات ما آمده كه نزديكي به اهل بيت و ائمه و همچنين بزرگداشت ايام شهادت آن حضرات و گريه خصوصا براي سيد الشهداء باعث نجات و رفتن به بهشت مي شه از اين باب است كه صرف گريه كردن و عزاداري باعث ثواب براي انسان و اندوختن توشه براي سفر آخرت مي شه مانند ساير اعمال نيك كه داري ثواب و پاداش هستند كه صد البته شخص بايد مراقب باشه كه اين اندوخته ها را با غفلت و گناه از بين نبره مانند اعمال ديگرش و در اين مسئله هيچ فرقي بين ثواب عزاداري و انجام دادن اعمال حسنه نيست كه انسان با غفلت مي تونه آنها را از بين ببره اما مسئله و فرق عمده و اساسي ثواب عزاداري و ابراز محبت با ساير اعمال نيك اثري است كه اينگونه رفتار دارد. يعني ما در مسئله ابراز ارادت به اهل بيت بيشتر به دنبال اثر هستيم نه ثواب و آنچه كه باعث رفتن ما به بهشت مي شه اثر محبت كردن به اهل بيت است كه همان اطاعت پذيري و قرار گرفتن در مسيري است كه منتهي به رضايت خداوند و پاداش عظيم و همجواري با صالحان در بهشت خواهد شد. ان شاءالله
    + غريب آشنا 

    آقاي آخوند از آقاي نخودکي خواست که او را موعظه کند. آقاي نخودکي گفت: مرنج و مرنجان، آقاي آخوند گفت مرنجان را فهميدم يعني کسي را اذيت نکنم. ولي مرنج يعني چي ؟ چطور ميتوانم ناراحت نشوم؟مثلا وقتي بفهمم کسي مرا غيبت کرده يا فحش داده چطور ميتوانم نرنجم؟! آقاي نخودکي گفت: علاج آن است که خودت را کسي نداني. اگر خودت را کسي ندانستي ديگر نمي رنجي.

    پاسخ

    بسيار جالب بود/ان شاالله ملبس به لباس اخلاق حسنه بشويم